måndag 16 mars 2009

Roliga svar på frågor!

Jag kom på en jätterolig lek man kan göra på tunnelbanan, bussen eller på flygplanet. Det är ett utmärkt sätt att fördriva tiden på.

Ta tex den här skojaren:

Gammal dam kliver på tunnelbanan under rusningstrafik, stackarn ska ju ha ett säte och eftersom du tar upp ett helt säte med din väska är du den som automatiskt får frågan:

"Ursäkta mig, får jag sitta?"

"Absolut ska damen få sitta!"

Flytta på väskan, precis innan hon har satt sig ner vrålar du:

"SÄTTER DU DIG NER TVINGAR JAG IN EN KNIV I MIDJAN PÅ DIG KÄRRING!!!!"

Glöm inte att le efteråt och berätta att du bara skojade genom att ge offret en kram. Om dom tvekar är det för att dom är chock fortfarande, tvinga dig på, kramen är jätteviktig.

En annan lustig lek man kan göra utspelar sig på bussen. Leta efter någon som lyssnar på musik, gärna med ett par dåliga hörlurar så det skränar ut i bussen. Knacka personen på axeln och säg:

"Antingen sänker du musiken eller så SÄTTER JAG EN KNIV I MIDJAN PÅ DIG!!!"

Återigen, le efteråt och skratta bort det med en kram.

Om du har syskon som du delar bil med ofta kan du göra partytricket på lillebrorsan/lillasyrran.

Säg "Kan du sträcka upp armarna till taket?" Svaret blir förmodligen nej, tipsa då om att ta av sig bilbältet för att nå. När syster/bror gör detta ber du dom samtidigt önska sig något. I samma sekund som dom gör det öppnar du passagerardörren och sparkar ut honom/henne. Förmodligen blir det som att åka gummi-ring efter vattenbåt ut i diket och ni kan efteråt skratta åt det. Avsluta med leende och kram.

1 kommentar:

L sa...

HAHAHAHAHA Jag dööööööööööör